תמונה תמונה 2 3 4

    דף מידע להמשך טיפול סיעודי

    דף מידע למשתחררים מהמרכז הרפואי הזקוקים להמשך טיפול סיעודי 

    המפגש עם המרכז הרפואי באשפוז ובשחרור חושף את החולה והמשפחה בפני מציאות חדשה, לעיתים לא מוכרת, הדורשת התמודדות עם שינויים רבים במישור האישי, המשפחתי והחברתי.  השירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי הינו חלק מסל השירותים הפועל מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי – התשנ"ה 1995 וחוק זכויות החולה – התשנ"ו, 1996.

    לשירותכם עובדים סוציאליים מומחים בתחום הבריאות והשיקום, אליהם ניתן לפנות הן במהלך האשפוז והן לקראת השחרור.

    שירותי העבודה הסוציאלית ניתנים בתחומים השונים כגון:

    התמודדות רגשית עם המחלה והשלכותיה

    תכנון השחרור

    מיצוי זכויות בבית החולים ובקהילה

     

    השירות לעבודה סוציאלית ממוקם בקומת הקרקע בבניין הראשי של המרכז הרפואי (ליד מחלקת ניתוחי לב וחזה וליד המחלקה האורתופדית).

    טלפון: 03-5028454/5

    פקס: 03-5028456

    דוא"ל: social@wolfson.health.gov.il

    שעות פעילות השירות: ימים א'-ה' בין השעות 09:00-15:00.

    לכל מחלקה יש עובדת סוציאלית קבועה. את העובדת הסוציאלית של המחלקה ניתן לאתר באמצעות הצוות הרפואי והסיעודי או בטלפון של השירות לעבודה סוציאלית.  

    לנוחיותכם רצ"ב מידע רלוונטי אודות השירותים בהם תוכלו להיעזר לאחר השחרור:  

    המוסד לביטוח לאומי

    גבר מעל גיל 65 ואישה מעל גיל 60, המבוטחים בביטוח לאומי, זכאים לקבלת גמלת סיעוד (מטפלת). גמלת סיעוד ניתנת אך ורק למי שתלוי במידה רבה בעזרת הזולת לביצוע פעולות יום יום כמו: לבישה, אכילה, רחצה, ניידות בתוך הבית, שליטה בהפרשות, או הזקוק להשגחה. מי שזכאי לגמלה מקבל שירותי סיעוד של מטפלת. העזרה המקסימלית הניתנת  היא 16 שעות שבועיות.  לצורך תחילת התהליך יש למלא טפסים ולהעבירם לסניף ביטוח הלאומי בעיר המגורים:

    יפו, התקומה 30. טלפון: 5127222.

    בת ים, זבוטינסקי 2. טלפון: 5127090.

    חולון, יצחק לבון 26. טלפון: 5127922.

    את הטפסים ניתן למצוא באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי http://www.btl.gov.il, בסניפי הביטוח הלאומי, בקופות החולים או במשרדי השירות לעבודה סוציאלית. 

    לשם קביעת הזכאות נבדקים אישורים שונים, כגון הכנסות הקשיש ונערכת בדיקה של התפקוד על ידי אחות מוסמכת שתבקר לשם כך בביתכם, תוך כשבועיים מיום הגשת התביעה. האחות תראיין את הקשיש ובני ביתו במקום מגוריו, ותבקש לבצע הדגמה של פעולות היום יום. פרק הזמן המקסימלי עד סיום תהליך הטיפול בתביעה כ- 60 יום.

    חולה שאינו מקבל את העזרה המקסימלית, וחלה החמרה במצבו התפקודי, רשאי להגיש בקשה לבדיקה מחדש של מידת התלות בעזרת הזולת. גם במצב זה אישור קבלת סיוע מקסימלי מותנית בבדיקה תפקודית על ידי אחות מוסמכת.  

    טרום סיעוד

    בזמן הטיפול בתביעה, חברות הסיעוד אשר מספקות מטפלים/ות במימון המוסד לביטוח לאומי, מממנות שירותי סיעוד עוד בטרם התקבל אישור לקבלת גמלת סיעוד מביטוח לאומי. את רשימת חברות הסיעוד ניתן לקבל אצל העובדת הסוציאלית של המחלקה. מתן הסיוע הנו מיידי.  

    עזרה סיעודית קצרת מועד לניצולי שואה

    הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, רח' קפלן 17, תל אביב. טלפון: 6090866. פקס: 6963825.

    פרויקט "סיעוד קצר מועד לאחר אשפוז" מיועד לניצולי שואה אשר עברו אשפוז, במימון הקרן לרווחה לנפגעי שואה בישראל. שעות הסיעוד המתקבלות מהקרן הנן בנוסף לקבלת שעות טרום סיעוד מחברות הסיעוד. העזרה מיועדת לניצולי שואה אשר:

    1. לא נעזרו במטפלת מטעם ביטוח לאומי לפני האשפוז.
    2. בעלי הכנסות, נכון להיום של עד 6500 ₪, למגיש הבקשה.
    3. שוחררו לביתם מבית החולים וזקוקים לעזרה.

    את הפנייה לקרן לרווחה לנפגעי שואה יש לעשות דרך העובדת הסוציאלית של המחלקה לפני סיום האשפוז. 

    סידורים חוץ ביתיים

    סידור חוץ ביתי נעשה על פי מצבו התפקודי והרפואי של החולה, בהתאם להמלצת הרופאים במחלקה, ובהתאם להמלצת רופא גריאטרי, המשמש כיועץ למחלקות אחת לשבוע. האפשרויות לסידור חוץ ביתי הן:

    1.      בית אבות לתשושים– מיועד לחולים אשר זקוקים לעזרת הזולת בתפקודיהם היומיומיים, אך אינם תלויים לחלוטין בעזרת הזולת. הסידור בבית האבות נעשה באמצעות לשכות הרווחה. יש לפנות עם ההמלצה הרפואית והסיעודית לעובדת הסוציאלית בלשכת הרווחה בעיר המגורים. התהליך לוקח מספר חודשים. ההמתנה נעשית בבית ולא בבית החולים, אין סידורים זמניים עד לקבלת מקום.    

    2.      מוסד סיעודי / תשושי נפש– מיועד לחולים התלויים לחלוטין בעזרת הזולת בתפקודיהם היומיומיים. הסידור במוסד סיעודי נעשה באמצעות לשכת הבריאות. הפנייה ללשכת הבריאות תעשה באמצעות העובדת הסוציאלית של המחלקה בבית החולים. התהליך לוקח מספר חודשים. ההמתנה נעשית בבית ולא בבית החולים. ניתן לבצע סידור זה גם באמצעות קופות החולים.

    3.      מחלקה לסיעוד מורכב– מיועדת לחולים אשר תלויים לחלוטין לעזרת הזולת בתפקודיהם היומיומיים וזקוקים להמשך טיפול והשגחה רפואית לאחר שחרורם מבית החולים. הסידור נעשה באמצעות מוקדי קופות החולים בבית החולים. ההעברה נעשית ישירות מבית החולים.

    4.      שיקום– מיועד לחולים שלגביהם התקבלה החלטה רפואית שהם זקוקים לשיקום. הסידור נעשה באמצעות מוקדי קופות החולים בבית החולים. ההעברה נעשית ישירות מבית החולים.

    מספרי טלפון רלוונטיים לצורך הסידור המוסדי:

    לשכת הבריאות:

    רח' הארבעה 14 תל אביב. טלפון: 5634848

    לשכות רווחה:

    חולון, רח' פנחס לבון 26. טלפון: 5025603.

    בת ים, רח' נגבה 13. טלפון: 5556122.

    יפו, לשכת שער יפו, שד' ירושלים 45. טלפון: 5128707

    חוצות יפו, יפת 246. טלפון: 7253900

    מוקדי קופות החולים: (בתוך בית החולים)

    קופת חולים כללית, טלפון: 5028737, 5028698

    קופת חולים מכבי, טלפון: 5028121

    קופת חולים לאומית, טלפון: 5028597

    קופת חולים מאוחדת, טלפון: 5028183

    חברות הכוונה לבתי אבות

    חברות פרטיות אשר מספקות ללא תשלום שירותי ייעוץ, סיוע והכוונה למציאת סידור מוסדי. פתרון זמני או קבוע לעצמאים, תשושים, סיעודיים ותשושי נפש. החברות מספקות מידע מקיף על זכויות הקשיש ומשפחתו, וסיוע בפנייה לרשויות וכן מסייעות למשפחות בהשגת הנחות ומחירים נוחים. את פרטי החברות ניתן למצוא אצל העובדת הסוציאלית.  

    העובדת הסוציאלית תשמח לעמוד לרשותכם במהלך האשפוז בבית החולים. 

    בר ימין
    דלג על בר ימין
    חדשות
    דלג על חדשות

    חדשות

    המשך עצור
    עבור לתוכן העמוד